Home Monetize Your Food Photography

Monetize Your Food Photography

Monetize Your Food Photography

Herken jij je in volgende uitspraken?

  • Je vindt food fotograferen geweldig maar je weet niet hoe je de volgende stap zet? 
  • Je vindt dat je niet voldoende ervaring hebt om geld te vragen voor jouw food foto’s?
  • Je vindt jouw food foto’s niet goed genoeg om geld voor te krijgen? 
  • Je vraagt je af hoe je nieuwe klanten vindt en op welke manier je klanten kan benaderen?
  • Je kent heel veel andere food bloggers en vraagt je af hoe zij samenwerken met klanten? 
  • Je hebt geen flauw idee welke tarieven je moet toepassen waardoor je gewoon maar wat doet?  
  • Je wil graag een knappe portfolio en mediakit opbouwen maar je weet niet waar te beginnen
  • Je vindt het moeilijk om een shoot van meerdere gerechten efficiënt te plannen
  • Je weet niet hoe je een grote shoot moet aanpakken
  • Je past nog geen auteurs- en gebruiksrechten toe maar wil wel graag weten hoe dit in zijn werk gaat zonder dat je verdrinkt in administratie

Na het volgen van de E-course Monetize Your Food Photography... 

  • weet je hoe je nieuwe klanten vindt.
  • contacteer je met zelfvertrouwen nieuwe klanten.
  • weet je perfect wat jouw werk precies waard is en hoeveel je kan vragen.
  • durf je neen zeggen tegen klanten die jouw werk niet waarderen. 
  • begrijp je het verschil tussen auteurs- een gebruiksrechten en pas je dit ook vlotjes toe.
  • ken je verschillende programma’s die je als foodie/ondernemer niet kan missen.
  • weet je perfect hoe je een nieuwe opdracht van A tot Z aanpakt.

Mijn eigen ervaring in een uitgebreide E-course

In de E-course Monetize Your Food Photography leer ik je hoe je van jouw food fotografie een winstgevende business kan maken. 

Ooit stond ik in jouw schoenen.
Ik realiseerde me dat er geld te verdienen was met food fotografie, styling en receptontwikkeling.

Maar ik had geen flauw idee waar te beginnen.
Hoe vind ik klanten?
Kan ik klanten zelf contacteren en hoe doe ik dat?
Hoeveel vraag ik voor een recept met bijhorende foto?
Moet ik rekening houden met bepaalde auteurs- en gebruiksrechten?
Waarvoor mag de klant mijn foto’s gebruiken?
Wat zijn mijn rechten en plichten? 

Ik had heel veel vragen en ik kreeg bitterweinig antwoorden.
Als het aankomt op tarieven dan houden de meeste de lippen stijf op elkaar.
Begrijpelijk, al ben ik ervan overtuigd dat de markt groot genoeg is voor ons allemaal.

Food, dat is iets dat er altijd zal zijn. Er blijven steeds meer nieuwe producten en bedrijven ontstaan.
Het is een markt die volgens mij nooit echt verzadigd zal raken.

En daarom schrijf ik deze E-course. 
Ik zie zoveel talenten op Instagram die tot op de dag van vandaag nog steeds producten krijgen in ruil voor hun werk.

Dat is enerzijds niet eerlijk tegenover jezelf, want jouw werk is geld waard. Het is anderzijds ook niet eerlijk tegenover alle andere foodies en bloggers want voor een habbekrats met klanten samenwerken maakt de markt voor ons allemaal kapot.

Overzicht modules
Monetize Your Food Photography

In deze module vertel ik mijn verhaal.
Hoe ik van een kleine hobby die uitgroeide tot een passie uiteindelijk mijn job kon maken. 
1.1. Producten
1.2. Financiële vergoeding
In deze module vertel ik je over welke vergoedingen er bestaan.
Ik leg je uit waarom de ene vergoeding niet beter of slechter is dan een andere vergoeding.
2.1. Directe klanten
2.2. Indirecte klanten
2.3. Nieuwe klanten vinden
2.4. Nieuwe klanten contacteren
In deze module vertel ik welke soort klanten er allemaal bestaan.
Ik toon je op welke manieren je nieuwe klanten kan vinden en hoe je nieuwe klanten contacteert.
Tot slot help ik je bij het maken van een mediakit. 
3.1. Soorten inkomsten
In deze module bespreek ik de verschillende soorten inkomsten en manieren om geld te verdienen met het fotograferen van food. 
4.1. Jouw portfolio
4.2. Jouw mediakit
4.3. Tutorial mediakit
Wat is een porfolio en mediakit? En hoe gebruik je deze om nieuwe opdrachten binnen te halen?
In een tutorial toon ik hoe je heel eenvoudig een professionele mediakit kan maken. 
5.1. Achterhaal het budget van de klant
5.2. Argumenteren
5.3. Prijsbepaling
5.4. Bereken jouw overhead
5.5. Jouw eerste opdracht
In deze module draait alles over de juiste tarieven bepalen.
Hoeveel wil je verdienen en hoeveel moet je verdienen? Hoe pak je een opdracht aan? 
Ik help je bij het opstellen van een pre-productie planning.
6.1. Pre-productie
6.2. Post-productie
In deze module leer je hoe je een grote opdracht aanpakt.
Ik doorloop iedere stap met je en vertel hoe ik grote opdrachten aanpak. 
Je leert volgens een bepaalde structuur te werken die je uren werk uitspaart. 
7.1. Wat zijn auteursrechten?
7.2. Wat zijn gebruiksrechten?
7.3. Fiscaal gunstige auteursrechten – Verdien 30% meer
Gebruiksrechten en auteursrechten zijn een belangrijke factor wanneer je actief bent in fotografie.
Wist je dat je extra centen kan vragen voor bepaalde gebruiksrechten? 
Ik leg je van naaldje tot draadje uit hoe je hier aan begint. 
Tot slot vertel ik je hoe je 30% netto meer verdient door auteursrechten op de juiste manier toe te passen.
Iedereen die zich inschrijft op de wachtlijst van de E-course Monetize Your Food Photography en de E-course ook effectief aankoopt tussen 19/07 en 23/07 krijgt de uitgebreide module ‘jouw eigen website’ GRATIS erbij! 
8.1. Het belang van een website
8.2. Fundamentals van een website
8.3. SEO & SEA
8.4. Vindbaarheid zoekmachines
8.5. Professioneel e-mailadres
8.6. Eigen webshop

Deze module vertrekt opnieuw vanuit mijn eigen ervaring. Ik deel je de do’s & don’ts van een website, waar je leuke websites kan kopen, hoe je zelf een website beheert, hoe de technische kant werkt (no worries, als je vlot met Instagram overweg kan dan kan je dit ook!), hoe een webshop in elkaar steekt, hoe SEO en SEA invloed hebben op de ranking van jouw website en zoveel meer.

De Bonus module is momenteel nog ‘under construction’.
Waarom?
Omdat ik deze module voor JOU schrijf.
Na het afsluiten van de wachtlijst op zondag 18/07 zal je een e-mail ontvangen met allerlei vragen. Dit is ook jouw kans om zelf vragen te stellen over alles wat met websites te maken heeft.

Vervolgens bundel ik alles samen in deze BONUS module. Inschrijven op de wachtlijst kan nog tot en met zondag 18/07.

Start vandaag nog met geld verdienen!

Eenmalig

209
159 Eenmalig
  • Onmiddellijke toegang
  • Levenslange toegang
  • Eenmalige betaling
Populair

Betaal in 3 keer

53 Maandelijks
  • Onmiddellijke toegang
  • Levenslange toegang
  • Betaal in 3 keer

FAQ: Frequently Asked Questions

1. Hoelang heb ik toegang tot de E-course?

Op dit moment is de E-course levenslang beschikbaar.
Dit betekent dat, zolang ik deze E-course geef, je toegang hebt tot de cursus.
Mocht daar in de toekomst iets in veranderen dan word je 6 maanden op voorhand ingelicht.

2. Wanneer kan ik de E-course volgen?

Wanneer je dit zelf wenst. De E-course is dag en nacht beschikbaar.
We hebben het allemaal al zo druk, dan is het fijn om zelf te bepalen wanneer je tijd wil nemen om een cursus te volgen.
De E-course is logisch opgebouwd, je kan de modules op jouw eigen tempo volgen en de video’s bekijken op door jou gekozen momenten.

3. Kan ik in meerdere keren betalen?

Ja, je kan in meerdere keren betalen.
Je kan een eenmalige betaling doen van 209€ of verspreid betalen over 3 maanden.
Dan betaal je 75€ per maand gedurende 3 maanden.
In totaal betaal je dan iets meer (225€ in totaal) omwille van extra transactiekosten.

4. Ik heb de e-course aangekocht maar ik kan niet inloggen. Wat nu?

  • Surf naar https://studiofoodstories.teachable.com en klik op login. 
  • Log in met het e-mailadres waarmee je de e-course hebt aangekocht. 
  • Ben je ooit al eens ingelogd in de Studio Food Stories school op Teachable? 
    Klik dan op ‘Forgot password’ en maak een nieuw paswoord aan voor jouw account.
  • Ben je nieuw en heb je nog geen Teachable account op de Studio Food Stories school?
    Klik dan links onderaan op ‘Create an Account’ en kies je inloggegevens. Gebruik het e-mailadres waarmee je de cursus kocht en kies zelf een wachtwoord. Deze gegevens gebruik je vanaf nu telkens opnieuw om in te loggen.